Veel gestelde vragen krekelkoerier

Categorien:

  1. Contact
  2. Bestellen
  3. Prijzen
  4. Leveringen
  5. Betalingen
  6. Contact

 

  • Ik kan nergens een telefoonnummer vinden. Waarom niet?

Dat klopt. Wij hebben namelijk geen fulltime kantoorpersoneel, dus daarmee zouden wij telefonisch niet goed bereikbaar zijn.

Omdat wij graag de kosten zo laag mogelijk houden, zodat de voedseldieren prijzen ook laag kunnen blijven, kiezen wij ervoor zoveel mogelijk per mail te reageren. Tevens zijn veel administratieve vragen door ons niet te beantwoorden als er geen computer voor handen is. Tevens is er tijdens de inpak- en verzenddagen te weinig tijd voor telefoontjes.

 

  • Ik heb een vraag over mijn bestelling/factuur/betalingen of een klacht. Hoe neem ik contact op?

Graag via ons contactformulier bovenaan de site!

Heeft u een vraag over uw ontvangen bestelling, vermeld dan i.i.g. het factuurnummer.

Gaat het om algemene vragen, vermeld dan ook uw klantnummer en/of ordernummer

Hoe completer de informatie die wij van u krijgen des te sneller wij u kunnen helpen.

 

  • Ik heb nog geen reactie gehad op mijn E-mail. Hoe kan dat?

Het zal best wel eens gebeurd zijn dat we een E-mailtje over het hoofd zagen.

Ook komen mailtjes blijkbaar wel eens niet aan of komen in de spamfilter terecht.

Heeft u binnen enkele dagen nog niets van ons vernomen, neem dan nogmaals contact met ons op voor de zekerheid.

 

 

Bestellen

  • Waarom kan ik na zondag avond niet meer bestellen?

Om de voedseldieren voordelig te blijven leveren moeten wij met een lopende band effect werken in een vast dag patroon.

Op zondag zijn alle bestellingen binnen en is het bestelsysteem afgesloten voor deze week. Wij zien dus ook geen bestellingen binnenkomen tot de zondag erna. Maandag en dinsdag gaan wij alle bakjes vullen met voedseldieren en ook kant en klaar bestellen bij diverse kwekers.

 

  • Ik wil graag bestellen. Kan ik dat telefonisch of per mail doorgeven?

Telefonisch is voor particulieren helaas niet mogelijk. Wij verzenden wekelijks te veel bestellingen om het allemaal handmatig te doen. Daardoor zouden er teveel handmatige fouten ontstaan, waardoor u een verkeerde bestelling zou kunnen ontvangen of zelfs helemaal niets als het adres verkeerd wordt overgenomen. Bedrijven krijgen van ons een apart bestel telefoonnummer of kunnen mailen of faxen naar ons.

 

  • Jullie werken met een automatisch bestelsysteem. Wat houdt dit in?

Wij hebben een speciaal bestelsysteem laten ontwikkelen voor ons bedrijf welke geheel automatisch werkt wat betreft de particulieren bestellingen.

Bestellen, wijzigen en opzeggen dient u allemaal via dit systeem te doen.

Elke andere vorm van bestellen, wijzigen of stopzetten (telefonisch of per E-mail) worden niet door ons verwerkt in het systeem.

Mocht u echter problemen ondervinden in het systeem dan horen wij dit graag van. Dan kunnen wij dit zsm oplossen.

 

Ik ga bestellen maar hoe werkt het?

Het werkt heel simpel:

Gegevens invullen/inloggen - soort bestelling - aantal producten invoeren - verzenden/afronden - controle mailbox

Dit was het in het kort. Tijdens het bestellen komt u op elk tabblad een begeleidende venster tegen met de nodige informatie. Houdt u vervolgens altijd de beginpagina in de gaten voor de laatste nieuwtjes en informatie. Tussen zondag 20.00 uur en de verzenddag ontvangt u een betaalmail. Via deze email kunt u snel en veilig online betalen!

 

  • Ik heb net 2 keer op bestellen geklikt of deze week 2 bestellingen opgegeven.     Krijg ik nou 2 bestellingen binnen?

Nee. Wij verzenden per klant per week 1 bestelling. De nieuwste/laatste bestelling overschrijft elke daarvoor opgegeven bestelling. Dus krijgt u 2 mailtjes binnen, omdat u dubbel op verzenden klikt of omdat u 5 minuten later nog een keer een bestelling opgeeft dan is dat geen probleem. De laatste bestelling is uw definitieve bestelling.

Dus als u iets extra wilt bestellen en u heeft al een vaste bestelling lopen. Geef dan een totaal nieuwe bestelling op, want de extra (nieuwe) bestelling zal anders uw enige nieuwe bestelling worden, omdat deze de vaste bestelling zal overschrijven.

 

  • Ik kan niet kiezen voor direct online betalen. Waarom niet?

Dat klopt. Omdat 75% van onze klanten een vaste bestelling opgeven is een online betaling niet mogelijk. Bij het opgeven van uw vaste bestelling zou u nog wel online kunnen betalen maar de weken erna komt u niet meer op onze website, want alles loopt automatisch door. Dat zou dus niet werken! Voor online bestellingen met online betaalmethodes hebben wij sinds 2008 een andere webshop: www.terrariumkoerier.com

 

  • Ik wil een postpakket bestellen maar ben overdag nooit thuis om hem aan te pakken. Heeft u tips?

Enkele tips:

- Plak een briefje op de deur dat de postbode hem af kan geven bij de buren.

- Wil de postbode dit niet doen. Vermeld dan in ons systeem het adres van uw buren ipv uw eigen adres.

- Willen de buren dat niet, vermeld dan door een briefje op de deur dat het pakketje direct naar het postkantoor moet en niet morgen nogmaals aanbieden. Want ze bieden hem 2 maal aan en dan gaat het pas naar het postkantoor.

- U kunt ook een adres doorgeven van familieleden of vrienden waar het heen moet.

- Laat het op uw werk bezorgen als uw werkgever en collega's er geen problemen mee hebben.

- Postbodes met postpakketten werken meestal tussen 7 en 19.00 uur. Vraag anders uw postbode om u aan het begin of einde van de route te plaatsen. (een fooitje wil hierbij nog wel eens helpen)

Mocht dit allen niet lukken dan raden wij een postpakket in uw geval af. Dan is de brievenbusdoos voor u toch wel heel erg ideaal.

 

  • Ik woon in Belgie. Kan ik ook bestellen per post als particulier?

Helaas niet op deze site. Maar wel via www.terrariumkoerier.com

 

  • Waarom zijn jullie voedseldieren goedkoper dan de voedseldieren bij ons in de winkel?

Wij zijn goedkoper dan de gemiddelde dierenwinkel in Nederland. Dit kan omdat wij ons best doen zo goedkoop mogelijk te werken, zodat wij zo goedkoop mogelijk kunnen leveren. Tevens komt er bij ons wel een verzendbedrag bij, waardoor wij de voedseldieren goedkoop moeten houden.

Als u bij ons bestelt laat u tevens de tussenhandel eruit. Wij kweken namelijk vrijwel alles zelf en de rest kopen wij als groothandel in bij diverse kwekers, en leveren direct aan u, waardoor de winkeliers ertussen uit worden gehouden.

 

  • Waarom is de kwaliteit bij u beter als bij onze dierenwinkel?

Deze vraag krijgen wij vaker! Hetzelfde verhaal als daarnet eigenlijk.

Het enige verschil is dat wij ze sneller van kweek naar klant krijgen:

Wij halen ze maandag en dinsdag uit de kweekruimte en woensdag heeft u ze al in huis.

Dierenwinkels krijgen ze van de groothandel (of zelfs eerst nog van tussenhandelaren) en willen deze al op dinsdag of woensdag in huis hebben

De groothandels willen alles dus al ingepakt en wel op maandag vroeg in huis hebben.

Dat betekent dat deze bakjes al in (meestal op zaterdag met studenten die dan vrij zijn) of voor het weekend worden ingepakt.

Dus als u het bakje op woensdag in de winkel gaat halen, is deze al bijna een week oud. En dan moet u er nog een hele week mee doen om uw reptielen te voederen.

  • Leveren jullie ook aan winkeliers?

Ja, dat klopt. Onze voedseldieren zijn bij vele winkels in Nederland te verkrijgen.

Winkeliers kunnen zich daarom ook gewoon melden voor een prijslijst.

Hiervoor hebben wij wel een inschrijving KvK voor nodig.

 

  • Bij onze dierenwinkel is de kwaliteit erg slecht. Kunt u daar niet leveren?

Natuurlijk kan dat. Het probleem blijft natuurlijk altijd dat winkeliers ons moeten kunnen vinden

En dat winkeliers weinig aandacht schenken aan de kwaliteitsbeoordeling van de voedseldieren.

Vaak denken ze dat veel dode insecten normaal is en weten niet beter.

En veel winkeliers zien u graag vaak langskomen, dus als u te lang doet met uw krekels dan verkopen ze minder.

Wilt u dus dat wij de winkel bij u om de hoek gaan leveren dan kunt u het beste uw klacht doorgeven aan de betreffende winkelier en onze naam doorgeven. Tevens kunt u natuurlijk ook ons hun adres/telefoonnummer doorgeven, zodat wij contact op kunnen nemen.

 

  • Waarom betaal ik voor elke brievenbusdoos een hoger bedrag aan verzendkosten, dan aan postzegels op de doos?

Aan elke brievenbusdoos zitten voor ons kosten die terug verdiend moeten worden om door te kunnen gaan met ons bedrijf:

-         verzendkosten

-         brievenbusdoos inkoopprijs

-         enveloppen, en ander papierwerk

-         uurloon administratie

-         transactie kosten bank

-         uurloon inpakafdeling

-         en over dit alles moeten we nog BTW berekenen, omdat de belastingdienst ook wat wil verdienen aan ons.

Niet te voorkomen kosten die wij natuurlijk wel moeten terug verdienen om te kunnen blijven bestaan.

 

  • Waarom moet ik extra kosten betalen als mijn bestelling minder als 10 euro is

Helaas kunnen wij geen kleine bestellingen meer aannemen. Anders moeten wij geld toe leggen op de verzendkosten.

Als er dan te weinig wordt besteld, dan verdienen wij de kosten niet meer terug.

Omdat wij in het verleden deze kleinere klanten wel hebben geleverd, willen wij ze niet ineens in de steek laten door kleine bestellingen te weren, maar zullen de keuze aan u laten om eventueel tegen een kleine verhoging per bestelling te blijven leveren. Wordt het voor u dan te duur dan snappen wij dit natuurlijk.

 

  • Ik ben toch veel goedkoper uit als ik even voedseldieren ga halen, omdat ik centen aan verzendkosten bespaar.

Dat ligt er maar net aan hoe u ze gaat halen of hoever u moet rijden en hoe duur de voedseldieren in deze winkel zijn.

Als je een stukje moet rijden dan ben je hetzelfde bedrag dik kwijt aan benzine.

Zijn de bakjes bij u in de winkel 50 cent duurder dan is het bij een volle doos al zeker goedkoper om bij ons te bestellen

Veel mensen zien dat zelf al in. Vooral de tijd die ze er aan kwijt zijn en de onzekerheid dat de winkel hun maatjes niet hebben doen mensen beslissen om dan och maar voor de zekerheid en kwaliteit van de krekelkoerier te kiezen. Je krijgt dus wel waar voor uw geld.

 

Leveringen

  • Het is nu woensdag en ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen. Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

LET OP: dit is een veel gestelde vraag! Op de website en in uw bevestigingsmail staat de verzenddatum vermeld. Dat is dus niet de ontvangst datum. Veel mensen lezen dit verkeerd.

Normaal gesproken ontvangt u uw bestelling de dag na dat wij het verzenden. Wij versturen het op dinsdag dus u zou het in 95% van de gevallen op woensdag moeten ontvangen. En anders donderdag. Het kan ook zijn dat het erg druk is bij ons en wij dus genoodzaakt de bestelling pas woensdag kunnen versturen. Bij vrieskou of hittegolf kunnen wij besluiten een dag later te versturen!

 

  • Ik bestel voor de eerste keer en hij is er op donderdag nog niet, hoe kan dit?

Bij eerste bestellingen maken wij vaak mee dat het al meteen een dag langer kan duren als normaal. Dit komt omdat het voor veel postbodes de eerste keer is dat ze insecten horen in een brievenbusdoos. Vaak wordt deze doos dan achter gehouden of zelf naar de inhoud gekeken, omdat sommige postbodes denken dat het verboden is. Daarna weten ze dat het geen probleem is en letten ze er ook niet meer op.

 

  • Winterkou: Mijn bestelling is net binnen gekomen maar alles ligt dood. En nu?

Wij begrijpen uw eerste reactie. Maar toch is het vaak niet wat het lijkt.

Door de kou raken insecten in shock. Ze lijken dood maar liggen gewoon KO en komen weer tot leven na 1 a 2 uurtje warm zetten.

Garantie geven wij niet bij dood door vrieskou!

 

  • Na 2 uur liggen nog steeds alle voedseldieren dood. En nu?

Een zeldzaam iets gelukkig bij ons. Wij treffen hier een voorziening voor.. een kleine potje voor vergoedingen.  Maar wij beloven van te voren niets! Het blijft eigen risico. bevroren insecten zijn namelijk niet van slechte kwaliteit!

 

Ik heb mijn bestelling ontvangen. En nu?

Direct uitpakken en overzetten in een goed onderkomen, zodat u ze gezond kan houden zolang u ze nodig heeft. Laat ze echter nooit in de kleine transport bakjes zitten!!!

Vergeet niet, hoe gezonder uw voedseldieren, des te gezonder het is voor uw reptielen/vogels. Op de website staan enkele tips over het verzorgen van uw voedseldieren.

Wij adviseren uw insecten net zo goed te verzorgen als uw reptielen zelf. Je bent namelijk wat je eet!

 

 

  • Mijn kat/hond maakt telkens de doos kapot in de gang, omdat hij wat hoort bewegen in de doos.

Niet echt een vraag, maar wel een regelmatig gehoorde opmerking.

Dus wij waarschuwen u er alvast voor dat u uw hond of kat maar beter op de dag van ontvangst uit de gang kan houden voor dat hij alle doosje open maakt en uw hele gang vol met voedseldieren loopt

 

  • Leveren jullie ook tijdens de vakantie periodes?

Ja. Met een enkele uitzondering. Wij hebben alleen tijdens de kerstweek van 2007,8,12 en 13 een week niets kunnen verzenden, omdat TNT midden in de week dicht was. Wij hebben de week ervoor al onze klanten ruim voorzien. Normaal gesproken leveren wij gewoon door. De kwekerij staat immers nooit stil, de insecten hebben dagelijks eten en drinken nodig en groeien gewoon door.

Wel kan het voorkomen dat wij in een bepaalde week, als wij met vakantie zijn, dat alleen vaste klanten hun bestellingen ontvangen en losse bestellingen in die week niet mogelijk zijn te plaatsen. Voor meer informatie kunt u het beste onze informatie pagina in de gaten houden.

 

  • Leveren     jullie ook in de winter?

Ja wij leveren dus 52 weken per jaar door. Dus ook in de winter.

I.t.t. de zomers zijn de winters beter voor de voedseldieren tijdens de transport. Deze blijven tijdens transport in de kou juist goed net zoals groenten gekoeld beter blijft.

Bij TNT wordt alles binnen gesorteerd waar 's winters de verwarming aanstaat. En vervoert per vrachtwagen naar andere regio's en weer binnen gesorteerd. Daar ligt het probleem niet.

Pas in de fietstas van de postbode kan het een probleem zijn als het overdag nog zwaar vriest en u pas aan het einde van de dag op zijn route ligt.

Mocht het echter te koud zijn om te versturen dan kunnen wij besluiten om 1 of 2 dagen te wachten met verzenden. Beter iets later ontvangen, dan dat u en alle andere klanten dode voedseldieren ontvangen. Wij lichten daar dan altijd alle klanten per mail over in mochten wij het een dag uitstellen.

Let er wel op dat bij aankomst alles dood kan lijken, terwijl ze eigenlijk KO liggen. Wacht altijd 2 uurtjes af terwijl ze warm staan tot ze weer tot leven komen.

 

  • Leveren jullie ook in de zomer?

Ja wij leveren dus 52 weken per jaar door. Dus ook in de zomer.

I.t.t. de zomers zijn de winters beter voor de voedseldieren tijdens de transport. Bij enorme hitte kunnen de insecten broeien in de bakjes.

Bij TNT wordt alles binnen verwerkt waar s zomers de airco�s aanstaan. En vervoert per vrachtwagen naar andere regio''s en weer binnen gesorteerd. Daar ligt het probleem niet

Pas in de fietstas van de postbode kan het een probleem zijn als er overdag de volle zon op komt te staan en de temperatuur in de doos op kan lopen boven de 40 graden.

Mocht het echter te heet zijn om te versturen dan kunnen wij besluiten om 1 of 2 dagen te wachten met verzenden. Beter iets later ontvangen, dan dat u en alle andere klanten dode voedseldieren ontvangen. Wij lichten daar dan altijd alle klanten per mail over in mochten wij het een dag uitstellen.

 

Betalingen:

  • Kan ik ook achteraf betalen?

Dat kan. Wij werken met PayPerEmail. 

Vlak voor verzending ontvangt u onze betaalemail. Betaal deze binnen enkele dagen!

 

  • Automatische incasso; is dat wel veilig?

De automatische incasso hebben wij 7 jaar mee gewerkt. Met veel gemak voor ons en onze klanten. Helaas door de nieuwe sepa betlaingmethode is dit niet meer in de praktijk uit te voeren.

 

  • Kan ik ook vooruit betalen?

Jazeker. maandag zullen wij in principe de betaalmail versturen. Daarmee betaalt u eventueel vooruit!

 

  • Kan ik ook via IDeal (online) betalen?

Nee, helaas hebben wij deze functie niet. Maar deze is voor ons ook niet echt geschikt. Want u kunt bij ons vaste bestellingen opgeven voor onbepaalde tijd. Welk bedrag u dan moet betalen is niet in te schatten, want hoelang gaat u uw vaste bestelling ontvangen? Vindt u dit makkelijker? Ga dan naar onze andere webshop: www.terrariumkoerier.com

 

  

  • Ik heb een herinnering/aanmaning ontvangen over een niet betaalde rekening. Hoe kan dit? En wat nu?

Buckaroo B.V. neemt vanaf moment 1 de debiteuren administratie uit handen. Buckaroo is onderdeel van interim Justitia. Zij sturen wekelijks herinneringen. Na de 3e herinnering wordt het een incassozaak.



Wat gebeurt er als ik te laat betaal?
Buckaroo stuurt 3 herinneringen. Na de eerste herinnering (na een week) komt er al 1 euro administratiekosten erbij. De 2e volgt na 14 dagen en bevat 5 Euro aan kosten. Tevens wordt de volgende vaste bestelling wel berekend en ingepakt (het is al voor u besteld) maar niet verzonden... Pas na betaling versturen wij deze alsnog maar uw vaste bestelling wordt wel verwijderd uit ons systeem om u volgende week niet met nog een rekening op te moeten schepen. De 3e herinering is na 3 weken en bevat 10 Euro aan administratiekosten. Hierna wordt het een incassozaak met meer kosten! Voorkomt dit!