Laatste belangrijk nieuws krekelkoerier 2013/2014



5 euro nieuwe klanten korting is per 17 november 2013 afgelopen!

Het afgelopen jaar hebben wij een paar honderd nieuwe klanten mogen verwelkomen met onze kortingsactie.

Deze actie was een combinatie van promotie en ook het vieren van ons 10 jarig bestaan.

Een half jaar na het 10 jarig verjaardag stoppen wij deze promotieactie.

U kunt natuurlijk wel gewoon bestellen..;. probeer het vandaag nog en overtuig uzelf van onze kwaliteit


De krekelkoerier gaat na 10 jaar natuurljik gewoon door! Maar helaas wordt onze onderneming stevig onder druk gezet door de overheid en PostNL. Wij zullen ons dus moeten aanpassen in service maar ook prijzen!

  1. De BTW verhoging van een jaar geleden hebben wij niet doorberekend aan onze klanten. Helaas moeten wij dit nu wel gaan doen. Dit zal voor u slechts 2 tot 4 cent per bakje worden, voor ons zijn al deze centen op jaar basis een te groot bedrag om op te vangen.
  2. Maar ook de postzegels zijn duurder geworden. 16 cent per postzegel de afgelopen 3 jaar betekent al snel 80 cent extra kosten per bestelling (5 postzegels). Berekenen wij dit door, dan komt er ook nog BTW bij en komen we alweer op 1 euro uit per bestelling uit!
  3. Daarnaast gaat de automatische incasso vervallen. Een Europa betekent veel haken en ogen! Incasso contracten veranderen naar europese maatstaven, maar gaan niet echt mee met de digitale tijd. Incasso wordt meer iets voor de "echte vaste producten/kosten" zoals tijdschriften, telefoonabonnementen, huur enz enz. Eigenlijk waar meer persoonlijk contact en vaste afname en controle bij komt kijken. Wij zien onze klanten niet, kunnen ze niet controleren, dus worden wij gedwongen te stoppen met incasseren per 1 januari 2014.

Wat gaat wij hier aan doen?

  • Deze extra kosten van BTW verhoging en ook de verzendkosten hebben wij een jaar lang uit eigen zak betaald, helaas is dit voor ons niet mogelijk om te blijven doen! Dan wordt het voor ons niet rendabel genoeg meer om deze servicee voort te zetten! Deze ene kostendekkende Euro zullen wij vanaf eind november gaan doorberekenen. De verzendkosten stijgen dan van 4.95 naar 5,95.
  • De oplossing voor het incasso probleem wordt (zoals het er nu naar uitziet) Pay-Per-Mail.  Dit is een service wat via Buckaroo verloopt. De bestellingen die wij wekelijk van onze server downloaden, worden normaal gesproken ge-upload naar de bank. Deze incasseert het factuurbedrag van uw rekening. En zo hoeft u nergens naar om te kijken. Daar komt de verandering. Wij gaan het uploaden naar buckaroo en zij versturen u een Email met een Betaal link. Alles loopt dus automatisch, behalve de betaling! Deze moet u dus doen via de "betaal per mail service". Betaal via de link en de betaling wordt bij ons automatisch verwerkt. Betaalt u te laat, dan ontvangt u een herinnering. Dit verloopt geheel automatisch, zo kunt u nooit vergeten te betalen. U mist dus ook geen gestorneerde incasso meer en heeft dus altijd controle over uw betalingen.

Uw betalingen van uw (vaste) bestelling vereisen dus een extra stapje na het bestellen, maar u hoeft niet telkens een bestelling op te geven of handmatig te betalen!
Helaas zijn deze veranderen niet onze keus. Na 10 jaar worden wij gedwongen om ons aan te passen. Dit doen wij graag om onze service nog velen jaren voort te kunnen zetten! 
Graag tot ziens!
De Krekelkoerier

De spelregels:

 

Bestellen, aanpassen en stopzetten:

Om op tijd te bestellen, veranderen of te annuleren moet u 1 tijdstip altijd goed in gedachte houden: ZONDAG AVOND 20.00 UUR!

 

Op dat moment sluiten wij het systeem af en komen alle bestellingen, veranderingen en annuleringen in 1 keer bij ons binnen met een totaal telling van alle ''reserveringen''. Aan de hand van deze reserveringen worden bestellingen gedaan bij diverse kwekers, welke maandag en dinsdag voor ons worden gemaakt en geleverd. Ook wij gaan met deze telling aan de slag om krekels in bakjes te doen. Volgens de wetgeving, zoals beschreven in onze algemene voorwaarden, mogen bestelde bederfelijke producten na afgesproken deadline niet meer worden geannuleerd!

 

Eenmalige bestelling: Dan vinkt u deze aan!

Vaste bestellingen: Kies uit wekelijks of om de week!

Opzeggen: Klik (voor zondag 20.00 uur) op opzeggen! De bestelling stopt direct. Wel alle tabbladen afronden.

Bestelling veranderen/aanpassen: voer direct in wat u wilt hebben en rond af. U hoeft niet de oude eerst te verwijderen. Na inloggen weet het programma wie u bent en als u een nieuwe bestelling invoert overschrijft hij de vorige!

Dit gebeurt dus ook als u 2 x op bestellen klikt. De oude wordt altijd overschreven door de nieuwe, dus u krijgt nooit 2 bestellingen binnen, ondanks de dubbele bevestigingsmail!

Alle bestellingen, veranderingen en annuleringen die na zondag 20.00 uur binnenkomen schuiven op naar volgende week. U bent dus wel op tijd voor de zondag erna!

 

Betaling

Betaling van uw eerste bestelling mag achteraf. Elke bestelling erna accepteren wij enkel via een machtiging voor een automatische incasso. U hoeft hiervoor enkel maar uw rekeningnummer in te voeren bij uw NAW gegevens tijdens het bestellen. Zorg wel altijd voor voldoende saldo. Wij incasseren in principe altijd binnen 10 dagen na verzending. Mislukt deze incasso dan ziet u dit op uw afschrift en dient u dit zelf alsnog direct te betalen. Achterafbetaling binnen 7 dagen!

 

Verzending

In principe gaat uw bestelling op dinsdag weg. Maar het gebeurt ook wel eens door drukte of een probleem met aanlevering van een bepaald voedseldier dat wij een dag later versturen. Daarnaast dwingen weersomstandigheden ook wel eens tot het afwijken van onze vaste verzenddag.